Cragganmore Smoke Ring

Färdiga stickningar två dagar i rad! Det händer inte ofta i min värld.

Jag vände upp och ner på huset i jakt på mina favorit 4mm rundstickor, och hittade dem till sist, naturligtvis i en stickning. Som tur var var det min Flared Lace Smoke Ring som i princip var klar, men som jag av någon outgrundlig anledning inte maskat av. Det var dock snabbt gjort, och den var klar, precis till midsommar då man verkligen behöver den som mest…
P10200351
P1020033

Nåja, hösten är snart här.

Den är stickad i Chili Gredelins Madame, en blandning av kashmir och silke, som är det mest fantastiska garn jag någonsin stickat med. Helt underbart! Om jag av någon vansinnig anledning var tvungen att sticka underkläder skulle Madame vara mitt första val.

Egentligen är garnet och mönstret lite bortkastade på varandra i det här fallet. Det vackra spetsmönstret syns inte riktigt i ett så pass varierat garn. Men jag vet att det finns där, så jag är nöjd.

Leave a Reply

