Flätproblem

Min Featherweight är halvklar, det är kragen och ärmarna som återstår. Jag gillar effekten av att alternera nystanen, det blir riktigt bra.

På den förra Featherweight koftan jag gjorde stickade jag kragen i resår, enkelt och effektivt. Den här gången tänkte jag göra det lite mer intressant och valde ett flätmönster som ett antal personer på Ravelry hade använt. Jag är dock inte säker på att det var rätt val för min del.

P1020096
Dels har jag en misstanke om att garnet egentligen är för mörkt för att flätorna ska synas ordentligt (det är betydligt mörkare än på bilden), dels borde jag nog ha plockat upp flera maskor. Flätorna blir ju så mycket tightare än resår. Jag tror att jag kan fixa det när jag blockar koftan, men frågan är hur snyggt det blir. Det är lite för tidigt att kunna se hur det ska bli, men jag vill ju inte sitta och sticka krångliga flätor om jag ändå måste repa upp dem sen.

Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Koftan har legat övergiven i ett par veckor, och jag är rädd att den får ligga ett tag till.

Leave a Reply

