Stashbuster filt

Jag hade en hög med ganska tråkigt, billigt akrylgarn som låg och tog upp plats i ett hörn. Troligtvis hade jag någon plan med det när jag köpte det, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad. Tyckte att jag lika gärna kunde göra något med det på snabbast möjliga sätt, tog ett nystan och en virknål, började virka en mormorsruta, och fortsatte tills allt garn var borta. Med tanke på att jag inte alls tyckte om garnet är jag förvånansvärt nöjd med resultatet.

P1020163

Det var utförsäljningen i en butik, ni vet en sån där typisk inredningsbutik som alltid luktar aningen för starkt av doftljus och tvålar, och där allt är otroligt gulligt och fint om än vansinnigt onödigt och i många fall oanvändbart. Men jag kunde i alla fall inte motstå dessa askar, som dessutom är fyllda med tryckknappar, säkerhetsnålar och hyskor, som väl alltid kommer att gå åt på nåt sätt.

P1020169

Leave a Reply

