Veyla

Jag hade lite Malabrigo Lace over sedan jag stickade en sjal förra året, och Veyla har länge varit på min alldeles för långa lista över saker jag vill sticka, och nu blev det äntligen av. Jag höll garnet dubbelt, och det gick åt ganska exakt 25 gram.
P1020191
P1020190

Har också börjat sticka Audrey In Unst i Drops Alpaca. Att sticka vriden resår (heter det så? Nackdelen med att lära sig sticka via internet är att jag inte har någon som helst koll på svenska sticktermer, utan allt jag kan är på engelska) går betydligt långsammare än vanlig resår, men resultatet blir väldigt prydligt, så det gör ingenting.
P1020196

Skulle koftan få för sig att rymma skulle den inte ha allt för svårt att smälta in i omgivningen just nu…
P1020199

Leave a Reply

