2012 i summering (del 2): Två sjalar och en mössa

Jag brukar alltid ha en spetsstickad sjal på stickorna (fast inte just nu, faktiskt, men det ska snart åtgärdas). Det blev två stycken förra året.

Echo Flower Shawl

P1020400

Stickad i Titania från Chili Gredelin. Underbart garn!

Jag gillar verkligen blommorna i designen, och jag är riktigt stolt över mig själv för att jag inte argt slängde stickningen i väggen i frustration över alla dessa nupps. Nupps är inte min grej att sticka, men slutresultatet är ju snyggt.

P1020387

Jag kommer inte ihåg vilken sorts avmaskning jag använde, men den blev lite tajt, och blockningen var därför lite krånglig.

Ravelry länk

Revontuli

(Ja, jag kan inte påstå att jag hade de mest orginella sjalstickningarna under 2012. Men… alla dessa stickare kan inte ha fel.)

P1020577

Härligt när stickningen matchar omgivningen!

Stickad i Schoppel-Wolle Lace Ball. Hade 1 gram kvar av garnet när jag var klar, vilket alltid är tillfredsställande. Inget slöseri här inte!

P1020574

Ravelry länk.

Escargot

Jag är svag för 20-talsstil, och det var lite Huset Elliot över det här mönstret.

P1020363

Sen att jag ser otroligt löjlig ut i den är ju inget att göra åt.🙂 Stickad i Malabrigo Merino Worsted och Drops Nepal.

Ravelry länk.

Leave a Reply

