2012 i summering (del 5) – Happy flower and baubles

En av mina absoluta favoritbloggar är Attic24. Den är så otroligt färggrann och inspirerande, och Lucy’s virkade objekt är fantastiska. En grå dag i november gick jag till min garnaffär, plockade på mig Drops Paris i 16 olika färger, som ett barn i en godisaffär (eller som jag i en godisaffär om man ska vara ärlig), tog med mig min skatt hem och satte mig och pysslade.

Happy Flower Decoration

P1020642

Vanligtvis är jag inte så mycket för gulliga dekorationer, men jag föll pladask för den här blomman. Jag hade barnsligt kul när jag virkade den, särskilt de små ursöta bladen. Bara det att välja färg var roligt! Och det går åt så väldigt lite garn, så det är ett perfekt projekt för restgarner.

P1020644

Man avslutar med att pensla lim på baksidan, så att den håller sig platt och så att löven inte ser vissna och tråkiga ut. Väldigt enkelt, men smart.

P1020647

Och så några extra dekorationer, för att göra den ännu gladare. Pärlorna är från ett set från Panduro.

Ravelry länk

Bauble Decoration

P1020625i

Vansinnigt beroendeframkallande. Så lätta, och roliga och snabba att göra. Jag fick stoppa mig själv när jag hade gjort åtta stycken, men det blir säkert fler i framtiden.

P1020626i

De fick hänga i min gran hela julen, och är nu undanstoppade med allt annat julpynt. Jag saknar dem faktiskt lite grann.

Ravelry länk

Det var det jag åstadkom under 2012. Inte så där väldigt mycket kanske, men jag är väldigt nöjd med det mesta.

Leave a Reply

