FO: Snowflake

Min Snowflake är klar! Och jag måste säga att jag är otroligt nöjd.

P1020758

Jättefint mönster, bra skrivit, och underbart garn. Oket var kul att sticka, det stickas fram och tillbaka eftersom det ska knäppas sen. Jag sydde faktiskt ihop det också, efter att jag sytt på knapparna. Jag kommer ändå aldrig att knäppa upp det, och knapparna är en aning för små för att jag ska vara säker på att det inte knäpps upp av misstag.

P1020764i

Eftersom min stickfasthet inte var rätt stickade jag en storlek större än jag normalt gör. Jag var lite orolig att den skulle bli för stor, men slutresultatet är helt okej! Lite stor under ärmarna, men så blir det ofta för mig. Jag kanske är byggd på nåt konstigt sätt just där.🙂

P1020755i

Jag gillar knapparna jag hittade också, lite gråskimrande, precis som garnet.

P1020757i

Det var verkligen ett underbart projekt, och jag kan rekommendera det till alla!

Ravelry länk

Leave a Reply

