Nytt projekt: Xknit

Jag använder halvvantar väldigt mycket, jag tycker att de är det perfekta plagget. Men jag har faktiskt inte stickat särskilt många, av något anledning. När nu våren är på väg så tyckte jag att det var dags att råda bot på det.

P1020772

Jag hittade Knitting Ozelots Xknit och föll pladask. (Mönstret finns på svenska också, men för en YouTube-lärd stickare som jag är det så mycket enklare med engelska). Jag letade fram ett par nystan Fabel ur garngömmorna, båda två har tidigare varit uppstickade som vantar, men blivit upprepade. Det vita i kombination med Delight var ett par Drops vantar som trots att jag har väldigt små händer ändå blev alldeles för korta. Det turkosa hade jag tänkte kombinera med svart, men jag upptäckte ganska snabbt att det blev alldeles för 80-taligt. Men nu får de en ny chans, tillsammans, och än så länge är jag mycket nöjd med resultatet.

Leave a Reply

