Nytt projekt: Rock Island

Rock Island har varit på min Att Sticka lista väldigt länge nu. Den skiljer sig lite mot de flesta andra trekantssjalar i och med att den är så luftig, och det är något som jag verkligen gillar. Så i helgen köpte jag äntligen mönstret, och letade fram en härva garn i det allra skiraste vårgrönt, och satte igång.

P1020297

Rock Island inte bara ser annorlunda ut, den är även konstruerad på ett för mig nytt sätt. Man börjar med att sticka kanten, en låååång smal remsa som man sedan plockar upp maskor längs med. Det är 8 varv som ska upprepas 71 gånger. 71! Jag har hittills gjort 23 repetitioner. Än så länge är det kanske inte den roligaste stickningen någonsin, men förhoppningsvis tar det sig när man väl har plockat upp maskorna.

P1020797

Okej. Bara 48 repetitioner kvar…

Leave a Reply

