På jakt efter en kofta

Vid ett besök på Östergötlands Ullspinneri för länge sedan köpte jag på mig en hel del av deras underbara Visjögarn. Bl a två härvor mörk karamell (betydligt mörkare än på bilden)

P1000341

De här stackars härvorna har nu legat i nästan fyra år, utan att jag har gjort något av dem. Jag har helt enkelt inte hittat rätt mönster till dem. Men härom veckan var jag inne på Hemslöjden och köpte ett par härvor ljusgrått Visjögarn, och nu ska det bli en randig kofta!

Frågan är bara vilken… Jag vet inte hur många koftmönster jag kollat på Ravelry, och fortfarande har jag inte hittat något som känns riktigt rätt. Jakten fortsätter…

Leave a Reply

