Pressade kolapapper

Jag hoppas att alla har haft en trevlig påsk! Själv har jag ätit alldeles för mycket godis, så det är precis som det ska vara.

Jag fick ett påskägg av min syster, med detta trevliga innehåll:
P1020806

Jag älskar dessa kolor, och de är inte alltid så lätta att hitta. De är vansinnigt goda (åh, hallonkolorna!), och sen är omslagen alldeles oemotståndliga. Charmigt nostalgiska. När jag öppnade påskägget fick jag en plötslig minnesflash, and sedan var jag tvungen att leta igenom mina tjockaste böcker innan jag fann vad jag sökte.
P1020809

Varför pressa blommor när man kan pressa kolapapper? De har legat där i fler år än jag har aning om. Jag är inte riktigt säker på varför. Jag antar att jag hade någon ljus idé om att klä in något i dem, vad vet jag inte. Men det är väl lika bra att de nya kolapapperna får göra dem sällskap (och det säger jag inte för att få en ursäkt att äta upp kolorna så snabbt som möjligt). Boken är ett av alla bokreafynd som visade sig vara betydligt mindre fyndigt än jag hoppats, så den bläddras aldrig i. Om omslagen någonsin kommer att användas vet jag inte. De kanske får ligga kvar där, år efter år, tills någon förundrat hittar dem. Tja, de kan ju knappast ligga i en lämpligare bok…

P1020811

Leave a Reply

