Randiga funderingar

Min Rock Island är färdigstickad!
P1020813
Ja, inte på bilden, men i verkligheten. Det ligger en grön liten skrynklig sak här brevid och bara väntar på att bli blockad. Vilket den kommer att bli. Någon dag… Blockning är verkligen en sån där sak som jag måste vara på rätt humör för att ta itu med.

Det är så mycket roligare att börja med nya projekt istället för att färdigställa gamla. Och näst på tur på stickorna är Versio. Jag är svag för tröjor och koftor i spetsgarn, det medger jag gärna. Jag hade tre härvor Drops Lace liggande i tre olika färger, beige, brun och lila. Eller, ljus camel, ljus brun och lila/violett och man ska gå efter vad Drops kallar dem. Men jag har haft väldigt svårt för att bestämma mig vilka två färger jag skulle använda. Så provlappen för att testa stickfastheten fick även tjänstgöra som randningsprov.

P1020837

Jag tror det får bli beige and lila, faktiskt. Det blir nog snyggast så.

Någon dag ska jag komma underfund med varför jag envisas med att köpa lila garn hela tiden, när jag egentligen inte alls gillar lila…

Leave a Reply

