Får och vanilj

Det går framåt med min Daily Vanilla.

P1020855

Efter en vikt fåll (som är en teknik jag älskar, det blir så prydligt!) så har det bara varit slätstickning, runt, runt. Jag vet att många tycker att det är hur tråkigt som helst, men själv har jag ingenting emot långa partier utan något särskilt som händer. Det är väldigt avslappnande, och perfekt när man ser på tv-serier där man måste vara uppmärksam (jag är ofta alldeles för lättdistraherad för att se på Game of Thrones).

P1020853

Till min hjälp har jag mitt trogna fårmåttband. Inköpt i Fair Trade Shop. Senast jag jobbade där såg jag att vi fått in nya modeller av måttband, i form utav ugglor. Och en var rutig! Åh, så lockande. Man behöver ju faktiskt alltid måttband…

I alla fall, enligt mönstret ska jag sticka 36 cm innan det börjar bli dags för lite mer spänning i mönstret. Jag måste dock alltid förlänga tröjor och koftor för att de ska passa riktigt bra. Jag är van vid att sticka saker uppifrån och ner, och då är det så enkelt att se hur lång man vill ha den, men i det här fallet är det tvärtom, och mycket svårare att bestämma hur mycket man ska förlänga. Några centimeter får det nog bli i alla fall… Bättre för lång än för kort!

One thought on “Får och vanilj

  1. Jag håller helt med dig om det där med slätstickningspartier! De fyller också sin funktion, och ger mig en härlig tillfredsställelse!🙂

    Och som vanligt så tackar jag för boktipsen, särskilt intresserad blev jag av “Våren kommer till Tyresta” (eller vad den hette, får kolla igen sen). Framsidan påminner mig om “Solglitter”, en typ novellsamling för barn som fanns hos min morfar när jag var liten och som jag alltid läste när jag var där! (Och så älskar jag ordet, solglitter… Så mycket sommar i det ordet!)

    Ha det gott/Blenda

Leave a Reply

